Pagina 39 ~ Complexul podurilor de la Fetesti

Complexul podurilor de la Fetesti | Generated by WebThumbnail.org

Īn istoria societatii umane, construirea de poduri a reprezentat de-a lungul vremii un reper relevant, deoarece dezvoltarea schimburilor comerciale si evolutia mijloacelor de transport au impus si dezvoltarea cailor de comunicatie. Realizarea de poduri durabile, īntr-o diversitate de solutii tehnice, materiale utilizate si parametri caracteristici, a devenit un semn al nivelului de cultura, civilizatie si bunastare al unei natiuni. Dupa aproape 18 veacuri de cānd Apolodor din Damasc a construit celebrul pod de la Drobeta- Turnu Severin, construirea unui pod de cale ferata, prin care malurile Dunarii sa fie din nou unite si sa permita legatura īntre Tara Romāneasca si Marea Neagra, apare ca o necesitate īnca de pe vremea domniei lui Barbu Stirbei (1849-1853), care, printr-o politica moderata de reforme, a sprijinit dezvoltarea retelei de drumuri si construirea de cai ferate. Īn acest context, īnca din anul 1860 a fost construita de catre compania Offenheim linia ferata Constanta - Cernavoda, iar īn anul 1879 s-a proiectat linia de cale ferata Bucuresti - Ciulnita - Fetesti. Dupa ce la 10 decembrie 1882 a fost rascumparata linia ferata Cernavoda - Constanta si avānd īn vedere ca era vorba de mari lucrari ingineresti publice, Guvernul Romāniei, condus de Ion C. Bratianu, lanseaza īn anul 1883 un concurs international pentru proiectarea a doua poduri peste Dunare si Bratul Borcea, la Cernavoda si, respectiv, Fetesti. Din Comisia de adjudecare a ofertelor faceau parte specialisti romāni si straini īn materie, printre care prof. E. Winkler si prof. E. Collignon, iar secretar era Anghel Saligny.

http://turismuldinromania.xhost.ro/complexul_podurilor_de_la_fetesti_.html

Pagina 39 ~ Alte site-uri din categoria Calatorii

Urmariti-ne pe Facebook

Cautare in site

căutare personalizată